Zo breng je structuur aan in je administratie

Administratieve chaos… wat nu?

Administratie

Wil jij graag structuur aanbrengen in je administratie? Herken jij jezelf in het volgende. Je hebt stapels papier, een overvolle mailbox, geen digitale structuur, volle bakjes, je bewaart alles en kunt niets meer vinden. Eigenlijk weet je niet eens meer wat je nog hebt of waar je wat hebt. Je weet niet meer waar je moet beginnen, je wilt graag structuur aanbrengen maar je weet niet hoe.

Hoe goed heb jij je administratie op orde?

Herken jij je in een of meerdere van onderstaande punten, dan wordt het tijd dat je gaat opruimen en structuur gaat aanbrengen.

  • Volle of half gevulde ordners, dossier mapjes, insteekhoezen en heel veel papier?
  • Chaos in je e-mail
  • Geen structuur in je digitale mappen
  • Je wilt heel graag opruimen, maar hoe?
  • Je kast wil je eigenlijk niet open doen!
  • Je hebt geen flauw idee wat er allemaal op je bureau ligt?
  • De kast wordt voller en de stapels op je bureau worden hoger?
  • Eigenlijk wil je deze chaos niet zien, maar tegelijkertijd wil je ook overzicht.
  • Je weet gewoon niet waar je moet beginnen.
  • Je kan nooit iets terugvinden.
  • Je zoekt je altijd een ongeluk naar digitale documenten.
  • Je raakt gestrest van al die chaos.
  • Je hebt geen financieel overzicht meer.

Ja dan is het tijd om tot actie over te gaan. Ontkennen heeft geen zin meer… Doe iets en neem afscheid van deze administratieve en digitale chaos.

Iedereen vindt het fijn om overzicht te hebben!

Lees onderstaande tips voor het aanbrengen van structuur

  • Je vindt nog eens wat…

    Letterlijk. Je vindt van alles terug, documenten, foto’s, kaarten of dierbare spullen die je allang kwijt was en waarvan je niet eens meer wist dat je dat nog had. Je vindt cadeaubonnen, waardebonnen (die soms nog geldig zijn) of belangrijke documenten.

  • Je creëert ruimte…

    Wederom letterlijk. Alle overbodige documenten kun je weg doen. Hierdoor ontstaat er ruimte op je bureau maar ook in je hoofd.

  • Je krijgt inspiratie…

    Je komt (oude) documenten en magazines tegen die je nieuwe inzichten geven. Het brengt je op nieuwe ideeën. Maak dan een lijst met jouw nieuwe ideeën, zodat je deze later kunt uitwerken.

  • Je krijgt rust in je hoofd…

    Zolang er chaos is, draaien je hersenen overwerk en hebben moeite om dingen uit elkaar te halen. Zodra je hebt opgeruimd, hebben jouw hersencellen weer de ruimte om andere acties op te pakken. Of wat nog beter is, even te relaxen in deze hectische en drukke wereld.

  • Het levert je tijd op…

    Met overzicht kun je efficiënter werken. Je hoeft minder te zoeken naar belangrijke zaken. Je hoeft ook minder te doen, omdat je alleen bewaart en bijhoudt wat echt relevant is. Doe dit volgens een vast patroon en het levert je dagelijks tijdwinst, maar ook plezier op. Plan hier gewoon tijd voor in. Werk met actielijsten, zodat je zaken niet vergeet en nog belangrijker, het maakt je hoofd leeg.

  • Je krijgt meer inzicht en overzicht in je financiële positie…

    Door overzicht te maken en te houden, weet je waar je financieel aan toe bent. Dit is een uitstekende basis voor een gezonde toekomst. Zo kun je eenvoudiger beslissingen nemen. Zowel zakelijk als privé.

  • Je krijgt rust…

    Overzicht maakt dat jij ‘in control’ bent. Je hebt op administratief gebied geen zorgen meer. Geen gepieker, geen slapeloze nachten, geen lastige financiële vragen, maar rust en overzicht.

  • Digitaal alles op orde….

    Voor veel mensen is het lastig om digitaal alles op orde te hebben. Je krijgt dagelijks zo’n overload aan e-mails en documenten binnen. Maak sub mappen en zorg ervoor dat je aan het eind van de dag je hoofdmap leeg hebt.

  • Het lijkt altijd veel meer werk dan het is…

    Je moet gewoon beginnen, maak verschillende stapels, gebruik ordners met tabbladen of een alfabet. Gooi ook dingen weg waar je echt niets meer aan hebt of waar je niets mee doet. Het geeft je zoveel voldoening als je deze klus hebt geklaard. Je hebt weer ruimte in je hoofd.

  • Een opgeruimd bureau, werkt veel prettiger….

    Zorg er ook voor dat je een opgeruimd bureau hebt. Werk met bakjes en een actielijst. Op deze manier houd je overzicht en hoef je niet alles te onthouden. Kijk dagelijks of wekelijks op je actielijst en pas deze aan. Het is heerlijk als je acties kan wegstrepen. Dit geeft rust en daardoor kun je je beter concentreren.

Lukt het je niet om in jouw chaos orde te scheppen, schakel dan hulp in. MA Support helpt graag. Samen bespreken we wat de mogelijkheden zijn? Neem vrijblijvend contact met mij op.

“Als je gaat ervaren hoe fijn het is om structuur in je administratie te hebben, dan wil je nooit meer anders. Het is natuurlijk wel belangrijk om het bij te houden”.

Dit vind je misschien ook interessant:

Niets gevonden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan